Saturday, November 8, 2008

Bedtime

No matter how busy our days are, bedtime is always one of my favorite moments. We have our little ritual of getting ready: changing in pj's, milk, medicine, brushing teeth, cuddling in the rocking chair using Oma's blanket to cover up, singing all kinds of songs that have to be interrupted by different songs, our special hug, and tons of the best kisses ever. Then she'll show me the sign for sleepy and I tuck her in with her blankie and a little friend, we say night-night and throw a last kiss, lights out and quiet for twelve hours. Whenever we have a difficult day, the special time with Lilly are my pick-me-up. I love my little critter!

Auch wenn wir noch so einen vollen Tag haben, ich freue mich immer auf meine besonderen Minuten mit Lilly zur Schlafenszeit. Wir haben unser eigenes kleines Ritual: Pyjamas anziehen, Milch, Medizin, Zaehne putzen, Kuscheln im Schaukelstuhl mit Oma's Decke zum Zudecken, mehrere Lieder singen - normalerweise unterbricht eines das andere, unsere besondere Umarmung, eine ganze Menge von den besten Kuessen und dann sagt sie mir dass sie muede ist und ins Bett will. Ab geht's ins Bett mit ihrer Kuscheldecke und einem Kuscheltier, noch Gute Nacht sagen und einen letzten Kuss, Licht aus und Ruhe fuer zwoelf Stunden. Wannauchimmer wir einen schwierigen Tag haben geben diese zwanzig Minuten mir wieder positive Energie. Ich hab' meine kleine Maus wahnsinnig lieb!

Our cat Cubby - he is rather shy. He'll only come out to cuddle when the dog is somewhere else and Lilly cannot be heard or seen. He is a very good cat.
Unser Kater Cubby - er ist sehr scheu. Er kommt nur raus zum Kuscheln wenn der Hund woanders ist und er Lilly nicht hoeren oder sehen kann. Er ist ein sehr braver Kater.

No comments: