Wednesday, April 2, 2008

So many pregnancies....

Congratulations to my best friend S and her husband - they are expecting their second child. He or she is due in December! I am so excited for them. Another friend, N, is also pregnant with her second child, a boy, and is due in July. And then there is R in South Carolina, who is pregnant with her first child, due in November. Isn't that crazy? I am happy for all of you and hope you have the easiest pregnancies ever - I mean it! And before you even get the idea - no, we aren't going to get pregnant any time soon. We have a long trip to Austria planned in July and I do not want to be pregnant flying overseas. Plus L is still a handful and I really enjoy my time with her, so does her Papa. We'll add on to the family eventually, when we feel more ready...
Herzlichen Glueckwunsch an meine beste Freundin S und ihren Mann - sie erwarten ihr zweites Baby. Er oder sie wird im Dezember zur Welt kommen! Ich freue mich wahnsinnig fuer sie. Eine andere Freundin, N, ist auch mit ihrem zweiten Kind schwanger - ein Junge der im Juli zur Welt kommt. Und dann ist da auch noch R in South Carolina, sie erwartet ihr erstes Kind im November. Alles Gute fuer alle drei und die Maenner dazu. Und bevor sich jetzt jemand denkt dass es fuer mich wieder Zeit waere - nicht so schnell! Wir werden noch ein bisschen warten, vor allem da wir im Sommer nach Oesterreich fliegen und ich da wirklich nicht schwanger sein moechte - ich wars beim letzten Mal. Ausserdem geniessen wir unsere kleine Maus und koennen schon noch auf weiteren Zuwachs warten. Wenn's so weit ist lassen wir es jeden wissen...
A picture of our pumpkin when she was only a few minutes old. Unsere Maus als sie gerade ein paar Minuten alt war.

On another note, my sister tells me that my Mama is doing better. She can walk again with some help and her spirits are improved. Hopefully it won't be long and she'll be able to come home - right now she is at a rehab clinic in Kapfenberg. I have to say a big THANK YOU TO DANI AND MARTIN for taking such good care of Mama. They, and my sister even more, have taken on the burden of ensuring that my Mama is well taken care of and that at home everything stays the same. Since I am so far from home, I am even more greatful than normal for her help. I am looking forward to see everybody in the summer and it'll be great when they get to see L for the first time.
Was ganz anderes, meine Schwester hat mir erzaehlt dass es meiner Mama schon einiges besser geht. Sie kann jetzt schon mit Hilfe gehen und sie fuehlt sich auch besser. Hoffentlich wird es nicht mehr all zu lange dauern und sie wird wieder nach Hause koennen - momentan ist sie in der Reha Klinik in Kapfenberg. Ich muss ein grosses DANKESCHOEN AN DANI UND MARTIN schicken. Die beiden, und vor allem meine Schwester, schauen dass meine Mama alles hat was sie braucht und kuemmern sich auch um alles zu Hause damit Mama sich keine Sorgen machen muss. Da ich selber so weit weg bin von zu Hause, bin ich sehr dankbar dass ich mich auf sie verlassen kann. Danke. Ich freue mich schon alle im Sommer zu sehen und auch dass sie endlich L kennenlernen koennen.

No comments: